25 oktober 2009

Katt någon?

Magnus ringde mig vid halv fem inatt, jag blev minst sagt vettförskrämd när telefonen började tjuta mitt i natten. Trodde det hade hänt nåt. Eller eeh, det hade det ju men kanske inte så allvarligt som jag trodde. Han hade en liten kissunge hos sig. Den hade varit där o rännt natten innan med men inte vågat gå fram. Igår kom han när Magnus skulle gå ut o följde efter han på ronden, gnällande. Sen satt han där utanför vakten o ylade. Hade den stackaren blivit utslängd? Han va jättemager sa Magnus o jätteledsen. "Som att han fick tårar i ögonen"..
Sitter o tänker på den stackaren. Men vad kan vi göra? Vi har redan två, o jag vet inte direkt om jag vill ha in den här med tanke på alla sjukdomar o skit som finns. Hade vi bara haft ett rum till hade den fått komma hit o bo här så länge! Jag tyckte Magnus skulle ta in den i vakten o ha den som väktarkatt därborta...
Ska till Arken Zoo idag, kolla på ny låda, men mest för att Rädda Katten skulle va där. Tänkte iaf informera dem om att den finns. Den lille stackaren. Hur tillgiven som helst o kelen.
Blir till att handla o tvätta med sen i em, efter Arken Zoo.

Cino gick runt här o ylade innan, så jag frågade han bara rakt ut (utan förväntning om svar givetvis) vad han ville. Då satte han sig vid balkongdörren o tittade, som världens HUND.. Han fick gå ut o nu ligger han där o njuter i det kalla, men på/i ett täcke.

Det funkade med Halebop igår. De har avbeställt den o jag har beställt en silvrig från Telia istället, max 25. Så nu kan jag skicka gratis sms (kunde ja med Halebop med), ringa Magnus o mamma o pappa gratis, o även Å! =D. Happy. (Haha o så får man ju skicka 5000 gratis sms med telia istället för 3000, som att jag nånsin kommer skicka 3000 sms på en månad -not!)

Hejs

Inga kommentarer: