8 oktober 2009

Ojojoj

Näst sista dagen o den svåraste uppgiften jag fått på alla dessa år har jag minsann haft idag. Vi skulle beställa mat tills morgondagens planering o det var då sannerligen inte det lättaste! Jag tror jag har ringt till 10 olika ställen, en slängde luren i örat på mig bara för jag råkade säga att jag ringde från Malmö Stad o han hade haft fyra damer där inne som betalat med rekvisition o han aldrig hade fått några pengar sen. Gaah jag höll verkligen på att smälla av! När jag körde hem fick jag intala mig själv att denna dagen är en fin dag precis som alla andra, men jag hade riktigt svårt att tro på mina egna tankar.
Har bakat cornflakeskakor nu i eftermiddag med mister M, till alla barnen. Puh. Många ska det ju va då. Men som tur väl är så blev det några över som mister M kan får knapra på =)

Kvällen blir nog lugn o när jag vaknar imon ska jag njuta av att det är sista dagen. Inte för att det inte är skoj o trevligt. Jag har jättekul o trivs underbart bra med mina barn. Men man vet att det bara är praktik o att man har stora uppgifter framför sig o då blir det liksom helt segt o tråkigt de sista dagarna. Man längtar dit när man inte är där men man längtar så fruktansvärt mycket bort när man är där med. Ska bli skönt att få jobb, ett riktigt jobb, där man får lön för mödan o vet att man liksom inte bara ska lämpa över barnen på nån annan igen när man är klar.

Nu är det snart dags för kvällsmat o unga mödrar. Vad som händer o sker sen vet jag inte riktigt, ska sitta o tänka på J som mamma o pappa är o firar =) o så ska ja va helt kär med mister M, han jobbar ju sen =(

Hejs

Inga kommentarer: