14 oktober 2009

upp o ner, ut o in..

Konstig dag. Riktigt konstig.
Började som vanligt. Mister M sov lite längre för han ska ju jobba ikväll (eller hur).. o jag skickade iväg min egen bedömning av mig själv till handledare J. Sen hmm började vi laga mat o mister M tyckte det va nåt som inte riktigt stämde med jobbet ikväll. O så rätt han hade. Ringde chefen o mkt riktigt hade det blivit nåt fel, han skulle va ledig idag o imon istället för måndag o tisdag som han hade bett om. FEL FEL FEL. Så bara till att börja ringa runt till alla inbokade möten o grejs. (hårfrisören flyttad till nästa vecka, o med tanke på hur glad jag var igår så va ja inte lika glad för att ringa tillbaka idag o avboka samma tid.) Men men tre timmar senare var vi på rullning, med katter o packning i bilen gav vi oss iväg för att hämta ett papper på nydala innan vi begav oss hemåt smålandet. Va inne o hämtade det o vi gav oss iväg, glada i hågen över att ha kommit iväg så snabbt men också för att ingen här hemma ju visste att vi skulle komma (det va ju fredag vi hade sagt). Ja o vad händer då. - punktering hade varit det första jag hade trott om jag hade läst. Men nej. Cino SKET i buren.. Denna katt denna katt -skakar på huvudet o säger som Baloo, JISSES-
De va bara att svänga av på ringvägen, köra hem o tvätta av han, medans Zano satt i bilen alldeles själv, sen in i buren igen o iväg. 20minuter senare men helt okej ivägkomningstid. Hem till mamma o pappa (bara pappa hemma) o hämta lådan o klösträdet sen till Nöbbele för att äta Ingelstads pizza -me like.

Ja så här sitter jag nu, i Nöbbeles soffa, med datorn i knäet. Det är tydligen fotboll på tv =P det vill inte jag se. Kanske hämtar ett par hörlurar o kollar på nåt annat istället =P
Imon bär det av till mormor o morfar i Hultet, äta lite mat o mysa på Torpet. Kanske blir till att byta till vinterdäck med, annars blir det på lördag. Fredagen är ju mister Ms dag så den ska ägnas åt honom, kinabuffé i stan o kanske en liten rundvandring i den stora staden. sen på kvällen blir det en familjemiddag med både mister Ms föräldrar o min, o så peter förstås (tror jag iaf).. o mister Ms mormor ;)

Hejs

Inga kommentarer: